قرآن در کلام آقا امام خامنه ای دام ظله العالی


«و ما جالس  هذا القران أحد الّا قام عنه بزیادة او نقصان، زیادة فى هدى او نقصان من عمى»؛

هر بارى که شما با قرآن نشست و برخاست کنید، یک پرده از پرده‌هاى جهالت شما برداشته میشود؛

حقیقت این است که ما هنوز از قرآن خیلى دوریم و خیلى فاصله داریم. دلهاى ما باید قرآنى بشود. جان ما باید با قرآن انس بگیرد. اگر بتوانیم با قرآن انس بگیریم، معارف قرآن را در دل و جان خودمان نفوذ بدهیم، زندگى ما و جامعه‌ى ما قرآنى خواهد شد؛ احتیاج به فعالیت و فشار و سیاستگذارى ندارد. اصل این است که دلمان، جانمان و معرفتمان حقیقتاً قرآنى باشد.

انس با قرآن، آشنائى با قرآن، ما را نزدیک میکند. این جلسات قرآنى، این دوره‌هاى قرآنى، این مسابقات قرآنى، اینى که ما به تربیت قرّاء و حفّاظ دل بستیم، به خاطر این است؛ اینها همه‌اش مقدمه است؛ ولى مقدمات لازمى است.

 من باز هم به جوانان عزیزمان توصیه میکنم که با قرآن انس بگیرید، با قرآن مجالست کنید. «و ما جالس  هذا القران أحد الّا قام عنه بزیادة او نقصان، زیادة فى هدى او نقصان من عمى»؛ هر بارى که شما با قرآن نشست و برخاست کنید، یک پرده از پرده‌هاى جهالت شما برداشته میشود؛ یک چشمه از چشمه‌هاى نورانیت در دل شما گشایش پیدا میکند و جارى میشود. انس با قرآن، مجالست با قرآن، تفهم قرآن، تدبر در قرآن، اینها لازم است.

منبع :

بیانات در دیدار قاریان قرآن‌ ۱۳۸۹/۰۴/۲۴ ۱۵:۱۷

http://tahaquran.ir


ادامه مطلب

[ يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۵۷ ب.ظ ] [ علی عزیزی ]
[ ۲۶ ]
بخش نظرات اين مطلب
نظرات (۲۶)

ناشناس
ناشناس در تاريخ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۲۴ در مورد اين مطلب گفته: ()
استفاده کردیم
دست حق یارتان
پاسخ در تاريخ(۲۷ ارديبهشت ۹۵، ۲۳:۲۳) : پشت و پناهتان
سیّد محمّد جعاوله
سیّد محمّد جعاوله در تاريخ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۳۲ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
طیب الله 
پاسخ در تاريخ(۲۷ ارديبهشت ۹۵، ۲۳:۲۳) : سپاس فراوان از برادر گرامی سید محمد جعاوله
ممنون از حضور سبزتان در وبلاگ خودتان
همیشه سبز و قرآنی باشید
محمد حسین بهارستانی
محمد حسین بهارستانی در تاريخ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۲۹ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
عالی
پاسخ در تاريخ(۲۷ ارديبهشت ۹۵، ۲۳:۲۲) : لطف دارین امیدوارم با نظراتتون در بهبود بخشیدن به مطالب وبلاگ کمکی کرده باشین
سید مهدی
سید مهدی در تاريخ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۳۴ در مورد اين مطلب گفته: ()
دلهاى ما باید قرآنى بشود. جان ما باید با قرآن انس بگیرد.
درود بر شما عالی بود
پاسخ در تاريخ(۲۷ ارديبهشت ۹۵، ۲۳:۲۱) : سپاسگزارم سید مهدی عزیز
علی اسفندیاری
علی اسفندیاری در تاريخ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۳۵ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
و مسئولین ما باید قرآنی شوند
پاسخ در تاريخ(۲۷ ارديبهشت ۹۵، ۲۳:۲۱) : درود بر تو آقای اسفندیاری عزیز
حداقل بویی ، رنگی و...
از قرآن داشته باشند برای اهل قرآن کافیه
ابوالفضل ابراهیمی
ابوالفضل ابراهیمی در تاريخ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۴۷ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
احسنت باعث افتخار ماست که چنین جوانان پرشوری داریم و این جوانان باید حمایت و تشویق بشوند مرحبا 
پاسخ در تاريخ(۲۷ ارديبهشت ۹۵، ۲۳:۲۰) : بله اینطور است باید مورد تشویق و ترغیب قرار بگیرند تا در عرصه قرآن کوشا و کوشا و کوشاتر باشیم .
ابوالفضل ابراهیمی
ابوالفضل ابراهیمی در تاريخ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۲۰ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
ما در محل خودمان یک عاشق قرآن داشتیم مرحوم کربلائی عباس سلیمانی که من از تفاسیر خوبش بهره ها بردم و او با اخلاقش مرا شیفته حافظ و قران کرد 
اما بهیچ وجه حمایت نشد ارزشی برای اهل قران قائل نمی شوند 
من هم این را بوضوح می بینم اهل قرآن باید حمایت شوند چون هرکسی شایسته و لایق قران نمی شود پس قدر اهل قرآن را بهتر بدانیم تا دیگران ببینند که اهل قرآن از حمایت و احترام ویژه ای برخوردارند و تشویق و ترغیب بشوند 
پاسخ در تاريخ(۲۷ ارديبهشت ۹۵، ۲۳:۱۶) : بار ها بارها و به وضوح دیده شده 
اما......؟
....
ابوالفضل ابراهیمی
ابوالفضل ابراهیمی در تاريخ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۳۹ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
اکنون حقیقت را فهمیدیم که نه تنها از قران دوریم بلکه مهمتر ان است که از اهل قرآن دوریم و این یعنی فاجعه 
پاسخ در تاريخ(۲۷ ارديبهشت ۹۵، ۲۳:۱۶) : دقیقا .
واقعا از اهل قرآن دوریم
اینقدر که به اهل موسیقی و فوتبال تقرب داریم
حرف این نیست که انها را به حال خود گذاشت
ولی خواهشم اینه که از اهل قران هم نیمی از نگاهی که به اهل فوتبال میشه رو به اهل قرآن اگه داشته باشند کافیه
سام نجفی نیا
سام نجفی نیا در تاريخ ۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۴۶ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
درود
پاسخ در تاريخ(۲۸ ارديبهشت ۹۵، ۰۹:۰۰) : سلام و صبح بخیر بر شما عزیز
لطف کردین اومدین
امیدوارم به نظارتتون ما را هر چه بهتر ارائه مطالب یاری فرمایید .
ابوالفضل ابراهیمی
ابوالفضل ابراهیمی در تاريخ ۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۲۳ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
امروز سوره یوسف را می خواندم باورتان نمی شود این سوره را هزاران بار خوانده ام اما هر بار تازگیهای خاص خودش را دارد به یاد علی عزیزی افتادم و مطالبی که در بالا اشاره داشت یعقوب نبی فرمود نگفتم من به چیزهائی آگاه هستم من از لطف خدا چیزهائی می دانم و می بینم که شما آگاه نیستید
و یوسف فرمود این تعبیر خوابی بود که از پیش دیدم دوستان صبر و شکر جمیل کنید خدا با نیکوکاران است و اجر هیچ نیکوکاری ضایع نخواهد شد 
برای اهالی قرآن دعا یادتان نرود  
پاسخ در تاريخ(۲۹ ارديبهشت ۹۵، ۲۱:۰۹) : سلام و درود

عن رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم انه قال: علموا ارقاءکم سورة یوسف فانّه ایما مسلم تلاها و علمها اهله و ما ملکت یمینه هوّن الله تعالی علیه سکرات الموت و اعطاه القوة ان لا یحسد مسلم.

نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم: «سوره یوسف را به بندگان خود بیاموزید زیرا هر مسلمانی آن را بخواند و به خانواده  و کنیز خود بیاموزد خداوند سکرات مرگ را بر او آسان می کند و نیرویی به وی می بخشد که به مسلمانی حسد نورزد»
حمیدرضا صادقی
حمیدرضا صادقی در تاريخ ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۵۵ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
عالی
پاسخ در تاريخ(۳۰ ارديبهشت ۹۵، ۲۰:۳۵) : ممنون از بازدیدت بزرگوار
خوشحال میشم با نظراتت در بهبود بخشیدن به مطالب وبلاگ کمکی کرده باشی
سید مهدی رییس السادتی
سید مهدی رییس السادتی در تاريخ ۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۱:۴۴ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
سلام
بسیار هم زیبا و مفید
پاسخ در تاريخ(۱ خرداد ۹۵، ۲۳:۱۶) : ممنون از لطف شما امیدوارم همیشه باشین

سید  مهدی
سید مهدی در تاريخ ۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۰۷ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
یکی از مباحث بسیار مهم و باارزش در معارف دین مبین اسلام و مذهب نورانی تشیع، پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت ـ علیهم السلام ـ در کنار پیروی از قرآن است؛ زیرا قرآن و عترت پیامبر اسلام ـ صلی اللّه علیه و آله ـ دو ودیعه الهی و دو گوهر گرانبهای به امانت گذاشته شده از سوی رسول خدا ـ صلی اللّه علیه و آله ـ هستند که تمسک به آن دو ، مایه حرکت، رشد، سعادت و تکامل انسان‌ها و جوامع بشری به حساب می‌آیند.
وچه زیباست که قرآن را بخوانید تا به بالاترین هدف از آن یعنی شناخت اهل بیت و بالطبع آن شناخت خدای متعال برسیم
پاسخ در تاريخ(۱ خرداد ۹۵، ۲۳:۱۲) :    و او خدایی است که آسمان ها و زمین را بحق آفریده و روزی که ندای حق در خوابگاه عدم به هرچیزی خطاب کند که موجود باش آن چیز بی درنگ موجود خواهد شد، سخن او حق است ...
سپاس گذارم
خادم زینب(س)
خادم زینب(س) در تاريخ ۰۳ خرداد ۹۵ ، ۰۷:۰۳ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)

سلام

هدایتهای قرآن نیاز اساسی برای تحقق سعادتمندی اخروی و دنیوی انسانهاست برای تمامی دورانها...موفق و موید باشید.

پاسخ در تاريخ(۵ خرداد ۹۵، ۰۹:۳۴) : نیازهای انسان در زندگی‌اش، از تعدد و تنوع بسیاری برخوردار است. اگر به نیازی پاسخ داده شود، در همان راستا نیاز مهمتر و بالاتری ایجاد می‌شود؛ به این معنا که پاسخ‌های انسان به یک نیاز نیز خود از درجات و مراتب بسیاری برخوردار است و به یک معنا می‌توان گفت انسان موجودی سیری ناپذیر است و نیازهایش هرگز پایانی ندارد. حال درنظر بگیرید که بخواهد همه مراتب کمالی را برآورده کند که دراین صورت عمرش کفاف نمی‌کند.
ابوالفضل ابراهیمی
ابوالفضل ابراهیمی در تاريخ ۰۳ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۰۶ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
باتشکر از پاسخ مناسب شما به پیام اینجانب درباره سوره یوسف آرزوی ما این است که حسادت از همه دلها برود همه به تقلید از یوسف نبی فعال و فداکار و گره گشا باشیم و بخیلان ازبرادران یوسف عبرت بگیرند 
تائب اسیر این بخل و کینه بود دقیقا به همان روش و به همین خاطر داستان یوسف برایم خوب تفسیر می شود
همچو یوسف ای برادرها مرا رنجانده اید    پاسخ صبر و سکوتم را مگر یزدان نداد 
چون برادرهای یوسف کی شما شرمنده اید    شرمساری را خدا برقلب بی ایمان نداد 
پاسخ در تاريخ(۵ خرداد ۹۵، ۰۹:۳۲) : سلام
بیانات شما مستحق همچین جوابی هستند موفق در ادامه راهتون .
سه میم
سه میم در تاريخ ۰۳ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۵ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
بسیار عالی
پاسخ در تاريخ(۵ خرداد ۹۵، ۰۹:۲۹) : ممنون از لطف شما امیدوارم همیشه و همیشه در سایه قرآن به زندگی ادامه بدیم . منتظر نظرات بعدی تون هستم
سام نجفی نیا
سام نجفی نیا در تاريخ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۵۲ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
قران
همیشه بهم ارامش میده همیشه خدا
ولی متاسفانه کاری کردن ترسیدم
قران خوندن رو دیگه تو سکوت دوست دارم
صدای قران بشنوم فکر می کنم کسی رحمت خدا رفته
پاسخ در تاريخ(۵ خرداد ۹۵، ۱۷:۵۵) : دعای همراه با ایمان قوی معجزه می کند.
سلام لطف کردی اومدی ممنون
ع . شکیبا
ع . شکیبا در تاريخ ۰۶ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۴ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
سلام 
قبول باشه
خیلی زیبا بود.
با اجازه من هم منتشر کنم و در ثوابش شریک شوم.
التماس دعا
پاسخ در تاريخ(۸ خرداد ۹۵، ۲۳:۲۸) : سلام
ممنونم
امیدوارم همیشه باشین
منتظر نظرات خوبتون هستم
سید حسین سیدی
سید حسین سیدی در تاريخ ۰۷ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۳۳ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
سلام دوست عزیز اسم شما در لیست دنبال کنندگان من نیست

پاسخ در تاريخ(۸ خرداد ۹۵، ۲۳:۲۵) : با سلام شما هم دنبال شدید

سید حسین سیدی
سید حسین سیدی در تاريخ ۱۲ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۳۶ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
سلام آقای عزیزی ببخشید
فکر کردم شما دنبال کننده نیستید
من هم مطالب شما را دنبال می کنم
پاسخ در تاريخ(۱۳ خرداد ۹۵، ۲۱:۲۸) : سلام خواهش میکنم امیدوارم با نظراتتون بتونم در ارائه هر چه بهتر و بیشتر مطالب وبلاگ کمکی به این بنده حقیر کرده باشین .
سپاس از لطف شما 
simorgh shahr
simorgh shahr در تاريخ ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۰۳ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
با عرض سلام

چشم مشخصات کافی را برایم ارشال کنید تا بریتان طراحی کنم ولی چاپش با شما
در مورد هزینه باید بگویم 1000عدد سلفون 1رو باق حدود 18 هزار تومان تمام ممی شود
البته هزینه طراحی فقط یک صلوات بر محمد وآل محمد می باشد

با تشکر از شما شرکت تبلیغاتی سیمرغ شهر
پاسخ در تاريخ(۲۴ خرداد ۹۵، ۲۱:۵۶) : ممنونم فرستادم منتظرتون هستم
محسن بدر
محسن بدر در تاريخ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۶ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
مستفیض شدیم
تشکر
پاسخ در تاريخ(۲۵ خرداد ۹۵، ۲۰:۳۵) : ممنون شما لطف دارین
گروه فرهنگی  صبح امید
گروه فرهنگی صبح امید در تاريخ ۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۳ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
پویش صبح امید

ابوالفضل ابراهیمی
ابوالفضل ابراهیمی در تاريخ ۱۷ تیر ۹۵ ، ۱۳:۰۵ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
همت و تلاش و غیرت جوانمردان راه و چاره تبلیغات منفی مغرضان می باشد هرکجا جوانمردی را یافتید هوایش را از لحاظ فرهنگی بسیار داشته باشید و ناجوانمردیها را همه جوره خنثی و باطل کنید با تحریک و تشویق یکتاپرستان می شود 
سید  مهدی
سید مهدی در تاريخ ۱۱ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۵۲ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت)
دوست عزیز
با سلام و عرض ادب
خیلی ممنونم از لطف شما که از وبلاگ من دیدن میکنید.
راستیاتش بخاطر مشغله کاری که دارم خیلی فرصت نمیکنم به همه وبلاگها سر بزنم حتی گاهی فکر میکنم وبلاگم را نیز بروز رسانی نکنم.
گرچه بیشتر وقت من پشت سیستم نشستن است بخاطر نوع کارم که برنامه نویسی میکنم ولی بخاطر اینکه باید تمرکز بیشتری برروی سیستم هایم داشته باشم لذا با فکر درگیر نمیتونم مطلب بگذارم
این توفیق نصیب من شد که با وبلاگ شما نیز آشنا شدم و سعی میکنم گهگاه به اون سر بزنم.
دوست دارم شماهم لطف کنید البته اگر وقت کردید به وبلاگ من نیز سر بزنید و اگر  نظر خاصی داشتید برای من بگذارید و اگر مطلب قابل توجه و تاملی است که من روی آن فکر کنم و یا موضوع خاص لطف فرموده و برای من بصورت خصوصی بفرستید.
خیلی از لطفتون ممنونم و براتون آرزوی سلامتی , توفیق و خوشبختی از خدا میخواهم
برادر کوچکتان
سید مهدی
پاسخ در تاريخ(۱۳ مرداد ۹۵، ۰۸:۳۲) : سلام و سپاس
خواهش میکنم
دقیقاً مشغله کاری من رو دارید ، چشم حتما ممنونم لطف دارید
در پناه خدا
ناشناس
ناشناس در تاريخ ۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۴۹ در مورد اين مطلب گفته: ()
علی عذیذی سلام شما عضو کانون طلایی شده اید

کد شما برای ورود

http://golden100.blog.ir/1395/05/20/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D8%B0%DB%8C%D8%B0%DB%8C
پاسخ در تاريخ(۲۵ مرداد ۹۵، ۲۲:۴۰) : سلام
ممنون
مرسی از لطف شما
اونوقت به چه کارآید
البته ببخشین یه کم توضیح بیشتری رو ارائه بدین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی